Rabu, 27 Mei 2015

Esok Masih Ada Ruang...


Seminggu saya berkesempatan pulang setelah 5 hari di wad. Ya, banyak ruang dan peluang yang terpamer saya manfaatkan. Antaranya mengusaikan segala urusan, tanggungjawab dan amanah sebagai pendidik dan pelajar. Alhamdulillah. Terima kasih Allah atas pinjaman kudrat ini. Esok saya kembali menjadi penghuni yang tidak betah membantah pada arahan Pengamal Perubatan Moden. Seperti biasa, saya gemar sendirian. SENDIRIAN! mengatur langkah dinihari membelah kabus embun kota, menyerah dokumen sepatutnya dan disorong ke kamar 'indah' ditemani bidadari-bidadari dunia yang baik hati. Esok saya akan persiapkan beberapa naskah karya bercetak bagi menggulit kesepian sebelum dirawatbelai oleh Doktor. Inshallah, moga kali ini tiada tertangguh lagi dari percaturan yang dirancang. Saya ingin sihat, saya ingin kuat dan saya ingin terus berkhidmat kepada Allah, keluarga dan semua...



Faradi Rohani
27/5/2015

Tiada ulasan: