Isnin, 10 November 2008

TERIMA KASIH TEMANKU.......



Beberapa detik yg lalu.. aku menerima layangan mesej dari seorang teman rapat. Mesej yg terwadah dalam bait yng indah, puitis, asyik, tajam dan penuh tersirat.... aku terkesima dan terkedu pabila membaca aksara demi aksara itu.... begitu runcing dalam panahan yg merobek sukmaku... aku terfikir dan termenung sejenak...adakah mesej itu umpama sebuah bahtera penyindiran yg singgah dalam atma yg berbolak- balik atau siraman nasihat dan pengajaran ikhlas dari seorang sahabat? mungkin benar...retorik ungkapan yg diluak itu terutus dalam takdir Illahi yg ditetapkan olehNYA yg Maha Berkuasa.... terima kasih teman kerana sudi menabur kata- kata ikhlas utk menyedarkan manusia dari landasan kelalaian dan keasyikan dunia..........


hafiz danish: Kita sentiasa mendengar ungkapan ini.... 'Solat itu mencegah diri kita daripada perkara mungkar'..
hafiz danish: biasa dengarkan...
hafiz danish: jadi maksudnya kalau kita tiada perubahan ke arah kebaikan
hafiz danish: maksudnya solat kita tidak diterima..
hafiz danish: Bukan ingin mencela atau mendabik dada dan tidak juga menganggap diri ini sempurna..
hafiz danish: cuma sekadar renungan dan kebaikan bersama ...
hafiz danish: Renung2kan yer...
hafiz danish: WASSALAM....
hafiz danish: Wahai shbtku..
Jgn prnh trlintas di hati utk singgah sbntar @ mnetap di dlm Neraka. Tahukah kmu siksa yng paling ringan yg akn diderita olh pnghuni Neraka?Iaitu ktka diletakkan bara api Neraka di tlapak kaki sseorng maka mndidihlah otaknya. Itulah seringan2nya siksaan dlm Neraka.
Kalaulh begitu, masih beranikah kita mengnggap enteng dosa2 kecil?
Wahai temanku..
Ketika ALLAH SWT mnetapkn suatu takdir kpd hambaNya, maka itu sdh brdsrkan kasih sayngNya yng Maha Besar, keadilanNya yng Maha Sempurna, kebijaksanaanNya yng Maha Dalam, ksempurnaanNya yng Maha Mulia. Kalau mmang bgtu, pantaskah kita masih brkeluh kesah terhdp takdirNya?
Wahai tmanku..
Kta sdng mngejar wktu, semntra sang wktu tak prnh mau brhenti aplagi mahu brundur ke blkg,dia ttp lju ke hdpn.Mgpa kta msh blngah2 d dunia ini?
hafiz danish: Wassalam...

3 ulasan:

hafizdnsh berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
hafizdnsh berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
hafizdnsh berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.